image-gallery

ویزای آمریکا

ویزای آمریکا

370$

مدارک مورد نیاز :

1 . اصل پاسپورت متقاضی با حداقل شش ماه اعتبار بیش از تاریخ مورد نظر جهت خروج از ایالات متحده امریکا همراه با اصل تمامی

پاسپورت های قبلی متقاضی .

2 . دو قطعه عکس رنگی 5 × 5 سانتی متر ، پشت زمینه سفید ( یا مایل به سفید ) و بدون عینک . عکس حداکثر متعلق به 6 ماه گذشته باشد .

3 . اصل و ترجمه شناسنامه ، کارت ملی و سند ازدواج ( و یا سند طلاق ) .

4 . اصل و ترجمه کارت پایان خدمت سربازی و یا معافیت از خدمت سربازی ( برای آقایان ) .

5 . اصل و ترجمه سند ملکی .

6 . اصل گردش حساب 6 ماه اخیر که نشان دهنده میزان درآمد متقاضی باشد ، به علاوه نامه تمکن مالی به زبان انگلیسی و ممهور به مهر امور بین الملل . در صورتی که گواهی سپرده بلند مدت ، گواهی خرید سهام یا اوراق بهادار نیز دارید ، ترجمه آنها را نیز ارائه دهید . لطفا دقت کنید که اگر حساب سپرده بلند مدت دارید ، علاوه بر گواهی سپرده ، گردش حساب 6 ماهه حسابی که سود سپرده شما به آن واریز می شود را نیز ارائه دهید .

7 . اصل دعوتنامه در قالب فرم I – 134 ( در صورتی که متقاضی دارای دعوتنامه از ایالات متحده است ) .

8 . مدارک اشتغال به کار :

* حقوق بگیران : نامه اشتغال به کار به زبان انگلیسی ، ترجمه فیش های حقوقی 3 ماه اخیر ، ترجمه آخرین حکم استخدامی برای کارکنان شرکت های دولتی ، ترجمه آگهی تاسیس و آخرین آگهی تغییرات برای کارکنان شرکت های خصوصی .

* بازرگانان ، صاحبان صنایع ، مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت ها : ترجمه کارت بازرگانی برای بازرگانان ، ترجمه روزنامه های رسمی از بدو تاسیس تا کنون ، ترجمه آخرین آگهی تغییرات و اساسنامه شرکت ، ترجمه لیست سوابق بیمه تامین اجتماعی 3 ماه اخیر کارکنان تحت پوشش .

* ترجمه کارت نظام پزشکی ، پروانه مطب و نامه اشتغال به کار برای پزشکان .

* ترجمه جواز کسب ، پروانه تاسیس ، مجوز مربوطه و یا معرفی نامه از اتحادیه صنف برای کسبه .

* ترجمه کارت وکالت و دفترچه وکالت برای وکلا ، ترجمه گواهی شغلی برای وکلای شاغل در شرکت ها و ادارات .

* ترجمه معرفی نامه از اتحادیه یا تعاونی کشاورزی و دامداری و ترجمه اسناد و مدارک زمین یا مزرعه یا محل فعالیت برای کشاورزان و دامداران .

* ترجمه کارت بازنشستگی ، حکم بازنشستگی و فیش های حقوقی 3 ماه آخر برای بازنشستگان .

* ترجمه اشتغال به تحصیل و کارت دانشجویی به همراه مدارک شغلی و مالی والدین یا همسر برای دانشجویان .

* ترجمه اشتغال به تحصیل به همراه مدارک شغلی و مالی والدین برای دانش آموزان .

9 . اصل و ترجمه سوابق کلی بیمه سازمان تامین اجتماعی .

نکات مهم :

1 . ویزای ویزیتور ایالات متحده امریکا در حقیقت یک ویزای غیر مهاجرتی است که جهت متقاضیانی صادر می شود که به طور موقت و به منظور اهداف تجاری ( Visa Category B-1 ) ، توریسم و انجام درمان های پزشکی ( Visa Category B-2 ) و یا ترکیبی از هر دو مورد ( Visa Category B-1 / B-2 ) قصد ورود به امریکا را دارند .

2 . مثالهایی از فعالیت هایی که دارنده ویزای B-1 مجاز به انجام آنها است عبارتند :

الف ) رایزنی با شرکای تجاری و یا مذاکره جهت عقد قرارداد .

ب ) شرکت در کنفرانس ها و یا کنوانسیون های علمی ، آموزشی ، حرفه ای و یا تجاری .

ج ) رسیدگی به اموال و وصیت یکی از نزدیکان .

3 . مثالهایی از فعالیت هایی که دارنده ویزای B-2 مجاز به انجام آنها است عبارتند :

الف ) توریسم ، سپری کردن اوقات فراغت ، دید و بازدید با دوستان و بستگان .

ب ) انجام امور درمانی و پزشکی .

ج ) شرکت در رویداد های اجتماعی که توسط سازمانهای اجتماعی و کمک رسانی عمومی برگزار می شود .

د ) شرکت آماتور ها در مسابقات و رویداد های موسیقی یا ورزشی و مشابه آنها . ( البته حضور آنها نباید منجر به دریافت پول بشود ) .

ح ) شرکت در دوره های تحصیلی کوتاه مدت که عمدتا غیر آکادمیک هستند و به مدرک آکادمیک نیز ختم نمی شوند ( مثلا یک دوره سه روزه آشپزی ) .

4 . انجام انگشت نگاری متقاضی بخشی از پروسه ی اپلیکیشن ویزای ویزیتور امریکا است و انجام آن برای متقاضی الزامی است .

5 . متقاضیان 13 ساله و کمتر از آن و همچنین متقاضیان 80 ساله و بیشتر از آن عمدتا نیازی به مصاحبه حضوری و انگشت نگاری ندارند .

6 . اگر خود متقاضی قادر به تامین هزینه های مالی سفر خود نیست ، ایشان باید مدارکی ارائه کنند که شخص دیگری تمام هزینه های سفر و یا قسمتی از آن را پرداخت خواهد کرد .

7 . تایید صلاحیت متقاضی و یا عدم صلاحیت ایشان جهت اخذ ویزای امریکا عمدتا به شرایط خود ایشان در کشور مبدا و وابستگی های ایشان به کشور خود بستگی دارد و ضمانت هایی که از طرف دوستان و بستگان متقاضی در امریکا ارائه می شود در درجه ی دوم قرار دارند . دعوتنامه و یا تعهد پوشش هزینه های متقاضی در امریکا از طرف شخص دعوت کننده جهت اخذ ویزای ویزیتور الزامی نیست . اگر متقاضی قصد دارد که دعوتنامه و یا تعهد پوشش هزینه های سفر را در روز مصاحبه به افسر کنسولی امریکا ارائه دهد ، لطفا این موضوع را در نظر داشته باشد که این مدارک جزو فاکتور های تصمیم گیری در مورد اعطای ویزا و یا ریجکت شدن ویزای ایشان نیست .

8 . لطفا در نظر داشته باشید که سفارت ایالات متحده در ایروان و آنکارا و همچنین سرکنسولگری این کشور در دبی دارای افسرهای کنسولی فارسی زبان هستند و این کنسولها با شرایط متقاضیان ایرانی و کشور ایران آشنایی کامل دارند . روش های بررسی اپلیکیشن ویزای متقاضی در سفارت ها و یا کنسولگری های مختلف ممکن است با یکدیگر تفاوت داشته باشد ، اما استاندارد های قانونی و سیاست کلی ایالات متحده در مورد تصمیم گیری در مورد صدور و یا عدم صدور ویزا برای متقاضی یکسان است . بنابراین اصرار متقاضی جهت مصاحبه در یک شهر خاص بی مورد است .

9 . اگر قصد انجام امور پزشکی و درمان در ایالات متحده امریکا را دارید ، افسر اداره کنسولی امریکا ممکن است از شما مدارک بیشتری در حین مصاحبه تقاضا کند که ممکن است شامل موارد ذیل باشد :

الف ) تشخیص پزشکی از سوی یک پزشک محلی که ماهیت بیماری و همچنین دلیل اینکه متقاضی به انجام امور درمانی در امریکا نیاز دارد را شرح داده باشد .

ب ) نامه ای از سوی یک پزشک و یا یک بیمارستان در ایالات متحده مبنی بر اینکه آنها قصد دارند که بیماری متقاضی را درمان کنند و همچنین مدت زمان مورد نیاز جهت حضور متقاضی در امریکا و هزینه های درمان ( دستمزد پزشک ها ، هزینه های بیمارستان و بستری شدن بیمار و همچنین تمامی هزینه های جانبی پروسه ی درمان متقاضی ) نیز در این نامه ذکر شده باشد .

ج ) ارائه ی تمکن مالی کافی جهت پوشش هزینه های بلیط هواپیما ، هزینه های پزشکی و هزینه های معیشت در امریکا نیز از سوی متقاضی الزامی است . این مدارک می تواند از طرف خود متقاضی و یا شخص یا سازمانی که هزینه های درمان متقاضی را تقبل میکند ، ارائه شود .

10 . پیش فرض دولت امریکا در مورد متقاضیان ویزای ویزیتور این است که همه متقاضیان قصد مهاجرت به امریکا را دارند ، مگر اینکه که متقاضی بتواند خلاف این موضوع را به کنسول اثبات کند . بنابراین متقاضیان ویزای ویزیتور باید با ارائه مدارک کافی کنسول کشور امریکا را قانع کنند که سفر ایشان برای مدتی کوتاه ( TEMPORARY STAY ) است . متقاضی باید اثبات کند که :

الف ) هدف سفر ایشان به امریکا اقامت موقت به منظور تجارت ، توریسم ، دیدار از دوستان و بستگان و یا انجام امور درمانی پزشکی است .

ب ) برنامه ریزی ایشان جهت اقامت موقت در امریکا برای مدت مشخص و محدودی است .

ج ) مدارک مالی و یا تمکن مالی کافی جهت پوشش هزینه های سفر به امریکا را دارد .

د ) دارای محلی جهت اقامت در خارج از خاک امریکا و همچنین وابستگی های کافی در کشور خود است که مجموعا باعث حصول اطمینان کنسول امریکا مبنی بر ترک خاک امریکا پیش از پایان مدت اعتبار ویزا از سوی متقاضی می شود .

11 . نامه اشتغال به کار باید به زبان انگلیسی بوده و حتما بر روی سربرگ شرکت تایپ شده باشد و در آن سمت فرد متقاضی ، تاریخ شروع به کار ، مدت خدمت ، میزان حقوق ، تاریخ شروع و پایان مرخصی و رزومه و شرح سوابق فعالیت شرکت از بدو تاسیس تا کنون به طور مختصر ذکر شده و ممهور به مهر شرکت و امضاء فردی باشد که نام ایشان در روزنامه رسمی آمده است .

12 . لطفا توجه کافی داشته باشید که در روز مصاحبه ، علاوه بر ارائه اصل ترجمه مدارک ، ارائه اصل مدارک ( شناسنامه ، کارت ملی ، سند ازدواج ، کارت پایان خدمت ، اشتغال به کار و ... ) نیز الزامی است .

13 . لطفا دقت کنید که یک ویزای معتبر در یک پاسپورت منقضی همچنان دارای اعتبار است . ویزای امریکا تا زمان انقضای خود دارای اعتبار است . اگر پاسپورت شما منقضی شده ولی ویزای شما همچنان دارای اعتبار است ، شما می توانید از ویزای معتبر خود در پاسپورت منقضی خود استفاده کنید . فقط باید هر دو پاسپورت را حین سفر همراه خود داشته باشید و به افسران فرودگاهی ارائه دهید .

14 . اگر متقاضی قصد اقامت بیشتر از موعد انقضای ویزای خود در خاک امریکا را دارد ، میتواند با کارشناس فروش خود تماس بگیرد .

15 . در صورت عدم صدور ویزا از سوی سفارت ایالات متحده امریکا ، هیچ مسئولیتی متوجه این شرکت نمی باشد و هیچ گونه وجهی قابل استرداد نمی باشد .

61 . سایر خدمات ما عبارتند از ویزای شنگن ، کانادا ، انگلستان ، ژاپن ، کره جنوبی ، اوکراین ، برزیل ، استرالیا ، آفریقای جنوبی ، بلغارستان ، کرواسی ، وقت سفارت از تمامی کشور های حوزه شنگن و ... .

https://jahangardan.com/ویزا/

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران