بهترین جاذبه های گردشگری آسیا در سال 2023

آسیا بهترین و متنوع ترین قاره‌ی جهان است. هرکدام از نقاط آن را بازدید کنید، شاهد تماشاهای خارق العاده و دیدنی خواهید بود.

آیا علاقه‌مند به تاریخ، طبیعت، جنگل‌های استوایی، شهرهای پرجمعیت، تفریحات بی‌پایان، استراحت در ساحل، غذاهای خوشمزه یا بازدید از معابد باستانی هستید؟

در لیست بهترین جاهای دیدنی آسیا، ما شما را با سفری از نقطه به نقطه این قاره، آشنا خواهیم کرد و شگفتی‌های هرکدام را به نمایش خواهیم گذاشت. آیا برای یک سفر کوتاه به دور از آسیا آماده‌اید؟

اندونزی؛ بهترین مقصد برای گردش های ساحلی

اندونزی یکی از جاذبه‌های دیدنی برتر آسیا و همچنین بزرگ‌ترین مجمع الجزایر در جهان است. با بیش از ۱۷٬۰۰۰ جزیره ، این کشور به شما امکان می‌دهد تا سواحل بکر و دست‌نخورده را ببینید. علاوه بر این، اندونزی خانه بالی (بلیط هواپیما بالی) نیز است که گردشگران از سراسر جهان به دیدار آن می‌آیند. این جزیره با پارک‌های حیات وحش جذاب، سواحل زیبا و مکان‌های تاریخی پر است و برای شما روزهای فوق‌العاده‌ای را به ارمغان خواهد آورد.

پارک میمون‌ها در اوبود، سواحل در بالی، کوتا و لومبوک از بهترین جاذبه‌های دیدنی اندونزی هستند.

همچنین ناسی گورنگ، آب نارگیل، رندانگ و ساتای از غذاهایی هستند که باید در اندونزی تجربه شوند. بهترین زمان برای بازدید از این کشور از دسامبر تا ژوئن است، زیرا در این ماه‌ها هوا کاملا خنک است (از آذر تا خرداد).

گوا؛ سواحلی زیبا و دلنشین در آسیا

در حالی که اندونزی بهشت ساحلی است، شهر گوا در هند نیز دست کمی از آن ندارد. گوا از بهترین جاهای دیدنی آسیا با داشتن برخی از خیره‌کننده‌ترین سواحل، بهشتی برای عاشقان دریا است. خیلی از افراد به خصوص جوان‌ها این منطقه کمتر شناخته شده را برای سفر ساحلی خودشان انتخاب می‌کنند. در این ایالت انتظار دیدنی گنجینه‌های طبیعی و همچنین مکان‌های تاریخی فراوان باشید.

بهترین جاهای دیدنی گوا: سواحل، قلعه‌ها، پارک‌های ملی، آبشارها، باغ‌های ادویه

چیزهایی که باید بخورید: Xacuti، Poi، کاری به سبک Goan

بهترین زمان برای بازدید: نوامبر تا فوریه (آبان تا بهمن)

جاذبه های گردشگری آسیا

سنگاپور؛ تجربه دنیای مدرن در سنگاپور

سنگاپور یکی از پرطرفدارترین شهرهای آسیا از نظر فناوری و اقتصادی است. این کشور به دلیل مناظر زیبا، هتل‌های لوکس و فرهنگ غذای خوشمزه‌ای که در آن شناخته می‌شود، جذابیت بسیاری دارد. غذاهای سنگاپور به ترکیبی از غذاهای هندی، چینی، اندونزیایی و غذاهای دیگر معروف هستند؛ زیرا مهاجرین زیادی در این کشور زندگی می‌کنند. برای سفر به سنگاپور، حتماً محله‌ی چینی را ببینید و از محصولات مراقبت از پوست آن‌ها خرید کنید؛ به اطمینان برسید که پشیمان نخواهید شد.

برای دیدن بهترین جاذبه‌های سنگاپور، می‌توانید به جزایر سنتوزا، مارینا بی سندز، باغ‌های کنار خلیج، پرواز سنگاپور، پارک پرندگان جورونگ، اسکله کلارک، جاده ارچارد و محله چینی سفر کنید.

چیزهایی که باید بخورید: ساتای، غذاهای خیابانی، خرچنگ چیلی، ناسی گورنگ

بهترین زمان برای بازدید: دسامبر تا ژوئن (آذر تا خرداد)

نحوه دسترسی: فرودگاه چانگی سنگاپور به بیشتر شهرهای دنیا پرواز دارد.

کامبوج؛ مقصدی زیبا و شگفت انگیز

کامبوج یکی از بهترین جاهای دیدنی آسیا و مقصد سلطنتی است. این شهر زیبا به خاطر مناظر فوق‌العاده، دشت‌های سبز و همچنین زیبایی‌های طبیعی بی‌نظیرش شناخته می‌شود. علاوه بر این، غذاهای کامبوج نیز به همان اندازه که برای مکان‌های زیبایش شناخته شده‌اند، برای کسانی که تجربه‌ی آن‌ها را دارند، عالی و دوست‌داشتنی هستند؛ غذاهایی با طعم‌های غنی، گرمسیری و اومامی( در لغتنامه‌ی ژاپنی به معنای خوشمزه و لذیذ است)

اگر قصد سفر به کامبوج را دارید، بهترین جاذبه‌های آن عبارتند از: آنگکور وات، باغ‌های کونگ، تمپل مونی بات، تارا سیمریپ، قصر رویال، پارک فانتاما، آبشار کونگ پربات و باغ‌های ملی کاردام.

بهترین مکان‌های تفریحی دنیا برای سفر با خانواده کدامند ؟

سریلانکا: حیات‌وحش خارق‌العاده‌

سریلانکا یک کشور فوق العاده زیبا و جذاب است. با طبیعت خیره کننده‌اش، شما به دنیایی دیگری سفر می‌کنید. این کشور به خاطر سواحل، طبیعت و حیات وحش فوق العاده‌اش شناخته شده است و تمام این عوامل با هم منجر به تجربه‌ای شگفت انگیز در سفر شما خواهند شد. اگر قصد سفر به یکی از مقاصد زیبای جهان را دارید، حتما باید سریلانکا را در نظر بگیرید. در فصل مناسب، مسیرهای طبیعی را پیمایش کنید، به پارک‌های حیات وحش بروید و حیوانات وحشی را به صورت نزدیک تماشا کنید.

بهترین چیزها برای کاوش: معابد، قلعه‌ها، جنگل‌ها

چیزهایی برای خوردن: سامبال، کاری، روتی

بهترین زمان برای بازدید: اکتبر تا مارس (مهر تا فروردین)

نحوه دسترسی: سریلانکا از طریق هوا یا دریا قابل دسترسی است.

قطر؛ بهترین مقصد برای تعطیلات خانوادگی

قطر به‌عنوان یکی از مقاصد جذاب و پرطرفدار برای مسافران، جایگاه خاصی در بین کشورهای نوظهور دارد، به‌ویژه پایتخت آن، یعنی دوحه، میزبان بازدیدکنندگان بسیاری از سراسر جهان است. وجود هتل‌های لوکس، فرصت‌های بی‌پایان تفریح، سواحل زیبا، گستره‌ای از غذاها و مراکز خرید با برندهای جهانی، قطر را به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری آسیا برای سفر و تعطیلات خانوادگی تبدیل کرده است. به خرید بلیط هواپیما به مقصد دبی، بدون شک زمان بسیار خوبی برای شما خواهد بود.

بهترین چیزها برای کشف: دوحه، مساجد، سواحل، مراکز خرید، رستوران‌ها و…

چیزهایی برای خوردن: مجبوس، لقیمات، سالونه

بهترین زمان برای بازدید: دسامبر تا اوایل مارس (آدر تا اسفند)

نحوه دسترسی: قطر با پروازهای سراسر جهان قابل دسترسی است.

نویسنده : محمد جواد گنجی

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

نظرات کاربران