بهترین زمان سفر به کیش چه فصلی است؟

کیش با سواحل داغ و آفتابی، شن‌های نقره‌ای، فعالیت‌های تفریحی و ورزشی در آب، خلیج فارس بی‌انتها، رستوران‌ها، مراکز خرید، بازدید از آثار باستانی و مراکز تفریحی، همواره به عنوان یکی از بهترین جزایر ایران برای سفر شناخته می‌شود. برای پیدا کردن بهترین زمان سفر به کیش، باید به نیازهای شخصی خود توجه کنید. با مطالعه مقاله زیر، بهترین زمان مسافرت خود را انتخاب کنید.

سفر در فصل بهار به کیش

تعطیلات سال نو در سراسر جهان، بهترین زمان برای سفر محسوب می‌شود. با توجه به اینکه بیشتر کشورها از تقویم مسیحی استفاده می‌کنند، مردم در فصل زمستان به سفر می‌روند و نتوانسته از آب‌وهوای بهاری لذت ببرند. با این حال، در ایران سال نو همزمان با بهار و نوروز منتظر ماست. هنگامی که آب و هوا به بهترین شرایط خود رسیده و دنیا پر از سبزه و گل شده است.

به‌طور عمومی، هوای بهار پراز از نور و شادابی است؛ اما در برخی مناطق کشور، هوا همچنان سرد است. با این وجود، جزیره کیش که در قسمت جنوبی ایران واقع شده و کمترین فاصله را با خط استوا دارد، در روزهای اول سال نو دارای هوای نسبتاً گرم و بهاری است. با رزرو هتل کیش در نوروز، شما می‌توانید لباس‌های زمستانی خود را کنار بگذارید و از هوای معتدل جزیره لذت ببرید.

لازم به ذکر است که فصل بهار در کیش به صورت محدود است و به زودی گرمای تابستان حاضر خواهد شد. به‌تدریج از اواسط فروردین، ساکنان کیش کولر خود را روشن می‌کنند و دمای هوا آرام‌آرام افزایش می‌یابد. بنابراین، اوایل بهار می‌تواند برای مسافرانی که از گرمای تابستان عذاب می‌برند و می‌خواهند در هوای خنک‌تر به دریا بروند، مناسب باشد و به ورزش‌های آبی بپردازند.

تابستان فصل آب تنی و دریا در کیش

تابستان فصل بی‌نظیر دریا و آب‌تنی است. اگر قصد سفر به کیش را در تابستان دارید، مطمئناً یک شناگر حرفه‌ای هستید و یا عاشق دریا و آب‌های آن هستید. تابستان بهترین زمان سفر به کیش برای شماست؛ زیرا کیش با داشتن یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های دریایی، یعنی خلیج فارس، جذابیت بسیاری برای گردشگران دارد. اما برای لذت بردن از طبیعت زیبای کیش در تابستان، لازم است در آب‌های آن شنا کنید. در غیر این صورت، در هوای داغ نمی‌توانید لذت کافی را از کیش ببرید.

اگرچه شما علاقه‌ای به شنا کردن نداشته باشید، باز هم می‌توانید لحظاتی بی‌نظیر در تابستان کیش را تجربه کنید. در کیش تفریحات زیادی برای علاقه‌مندان به آب و هوای گرم وجود دارد. از جمله این تفریحات می‌توان به غواصی و اسنورکلینگ، بنانا سواری و شاتل سواری، غواصی با اسکوتر زیردریایی، پاراسل سواری، جت اسکی توسط فلای بورد، اسکی روی آب یا کیبل اسکی، سوار شدن بر روی تخته مخصوص یا پدل برد، کایت سواری و کایت بردینگ، جت اسکی، بازی بیگ بال، تماشای با قایق‌های آکواریومی و قایق سواری سریع روی آب اشاره کرد. به همین دلیل، شما می‌توانید تجربه‌ای بی‌نظیر در کیش در تابستان داشته باشید و لحظاتی خاطره‌انگیز را با خود به خانه ببرید.

سفر به کیش

بازدید از جاذبه‌ های تاریخی در پاییز

در فصل پاییز، در حالی که در بسیاری از مناطق کشور هوا سرد می‌شود، هوای کیش هنوز گرم است. شاید برای شنا، به ویژه برای افراد سرمایی، این زمان خیلی مناسب نباشد، اما نشستن کنار آب و تماشای لطف امواج زیر آفتابی نه چندان داغ، به ویژه در میانه‌ی پاییز، احساسات دیگری را به ما القا می‌کند. علاوه بر این، می‌توانید بخشی از وقت خود را به بازدید از جاذبه‌های تاریخی کیش اختصاص دهید.

شهر باستانی حریره در شمال جزیره قرار دارد و بخشی از زندگی گذشته‌ی مردم در کیش را به تصویر می‌کشد. در اینجا، شاهد خانه‌ی اعیانی، آب‌انبار و قنات و بخش‌های دیگری هستید که باعث می‌شوند شما با تاریخ جزیره‌ی کیش آشنا شوید. علاوه بر این، شهر باستانی کاریز که در نزدیکی حریره قرار دارد، یک منطقه‌ی طبیعی مرجانی است که شبیه به پناهگاه‌هایی است که در زمان جنگ مورد استفاده قرار می‌گرفتند و مردم در زمان تهدید دشمنان و بلایای طبیعی به آنجا پناه می‌بردند.

کشتی یونانی یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی کیش است که حدود ۷۰ سال پیش ساخته شده است. این کشتی هنوز در آب‌های نزدیک جزیره به گل نشسته است و بسیاری از اجزای آن در همانجا باقی مانده‌اند. منظره‌ی این کشتی به ویژه در زمان غروب خورشید بسیار دیدنی است.

در زمستان کیش به خرید بروید

زمستان، علاوه بر هزاران لذت و احساس شگفتی‌بار دیگر، فصل خرید نیز است. هر چقدر به سال جدید نزدیک‌تر می‌شویم، انگیزه‌ی خرید کردن در ما بیشتر می‌شود و می‌خواهیم با لباس و وسایل جدید به استقبال بهار برویم. خوشبختانه، کیش برای گردشگرانی که به خرید علاقه‌مند هستند، بسیار رضایت‌بخش است. به عنوان یک منطقه‌ی آزاد تجاری، قیمت اجناس در کیش نسبت به مراکز خرید شهری پایین‌تر است و تنوع آنها بیشتر است. با مراجعه به مراکز خرید کیش، فرصتی دارید تا در یک سفر زمستانی خرید کنید و با چمدان‌های پر از اجناس جدید به خانه بازگردید. علاوه بر این، شما می‌توانید به تفریحات سافاری بروید و در طبیعت، فعالیت‌هایی نظیر شترسواری و موتورسواری را تجربه کنید.

نویسنده : محمد جواد گنجی

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

نظرات کاربران