فینال جام باشگاههای اروپا ۲۰۲۳

فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۲/۲۳ روز شنبه ۱۰ ژوئن ۲۰۲۳ در ورزشگاه المپیک آتاتورک استانبول برگزار خواهد شد.

فینال لیگ قهرمانان 2023 چه زمانی است و زمان شروع آن چه زمانی است؟ فصل 2022/23 لیگ قهرمانان اروپا در روز شنبه 10 ژوئن 2023 در ورزشگاه المپیک آتاتورک استانبول به پایان خواهد رسید. فینال در ساعت 21:00 CET (22:00 به وقت محلی) آغاز خواهد شد.

این دومین فینال بزرگ رقابت‌های یوفا است که در ورزشگاه المپیک آتاتورک برگزار می‌شود و لیورپول در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۰۴/۰۵ در ضربات پنالتی میلان را در همان مکان شکست داد. قرمزها با وجود عقب افتادن ۳-۰ در نیمه اول، پیروز شدند، “معجزه استانبول” به عنوان یکی از پر شورترین بازگشت های تاریخ فوتبال اروپا در نظر گرفته می شود

چه کسی در فینال لیگ قهرمانان اروپا بازی می کند؟

منچسترسیتی و اینتر برای اولین بار در فینال به مصاف هم خواهند رفت. سیتی جایگاه نهایی خود را با شکست ۴-۰ رئال مادرید به دست آورد، در حالی که نرازوری بانتیجه مجموع ۳-۰ از رقیب شهری خود، آث میلان در نیمه نهایی، به فینال صعود کرد.

چگونه بلیت فینال لیگ قهرمانان را تهیه کنیم؟

طبق معمول اکثریت بلیت های فینال را به هواداران تیم های شرکت کننده و عموم مردم اختصاص می دهند. در مجموع 47200 بلیت از 72000 بلیط به طور مستقیم در دسترس علاقه مندان و عموم مردم برای خرید است. دو فینالیست هر کدام 20000 بلیط جایزه دریافت می کنند. روند فروش و تخصیص بلیط های رزرو شده برای طرفداران فینالیست، توسط باشگاه های درگیر سازماندهی می شود. پنجره درخواست بلیط برای عموم مردم از جمعه 21 تا جمعه 28 آوریل در UEFA.comباز شد. رای گیری برای تخصیص این بلیط ها انجام می شود. بلیت‌های باقی‌مانده برای ساختار سازمان‌دهی محلی، یوفا و اتحادیه‌های ملی، شرکای تجاری و پخش‌کنندگان است.

بلیط پرواز را با بهترین نرخ می توانید از جهان تراول

خرید کنید

فرمت فینال لیگ قهرمانان چگونه است؟

در صورت مساوی بودن امتیاز در پایان وقت عادی، دو وقت اضافه ۱۵ دقیقه ای انجام می شود. اگر یکی از تیم‌ها در وقت‌های اضافه بیشتر از دیگری گل بزند، آن تیم برنده اعلام می‌شود. اگر بعد از وقت اضافه باز هم نتیجه مساوی باشد، برنده ها با ضربات از روی نقطه پنالتی مشخص می شوند.

فینال جام باشگاههای اروپا ۲۰۲۳

چه کسی روی صحنه فینال لیگ قهرمانان اروپا اجرا می کند؟

برنا بوی، خواننده، ترانه سرا ، تهیه کننده و برنده جایزه GRAMMY® ، به عنوان خواننده اصلی شروع برنامۀ فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2023 برنامه اجرا می کند .این اجرا توسط Pepsi® ارائه می شود .

او می گوید:به عنوان یک هوادار بزرگ فوتبال، می دانم که بزرگتر از لیگ قهرمانان اروپا نیست! به همین دلیل است که برای اجرای فینال امسال روی صحنه پپسی بسیار هیجان‌زده هستم.

تیم میزبان برای فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۳ کدام است؟

پس از قرعه کشی انجام شده ، من سیتی در استانبول به عنوان تیم “میزبان” خواهد بود.

تیم‌ها در فینال لیگ قهرمانان چه لباس‌هایی خواهند پوشید؟

هر دو فینالیست ممکن است رنگ‌های انتخابی اول خود را بپوشند، اما در صورت عدم توافق ، باشگاهی که به عنوان تیم میهمان تعیین شده (اینتر) باید از لباس جایگزین استفاده کند.

برندگان لیگ قهرمانان اروپا چه چیزی به دست می آورند؟

جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا ۷۳.۵ سانتی متر طول و ۷.۵ کیلوگرم وزن دارد.

یورگ استادلمن، خالق این اثر، گفت: “شاید این یک شاهکار هنری نباشد، اما همه در فوتبال مشتاق هستند که دست خود را به آن برسانند.”

برندۀ فصل ۲۰۲۲/۲۳ همچنین در صورتی که از طریق رقابت های داخلی خود موفق به کسب امتیاز نشده باشند، از حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۳/۲۴ مطمئن خواهند بود.

محل برگزاری

۲۰۲۳: استادیوم المپیک آتاتورک، استانبول

محل برگزاری دوره های بعدی :

۲۰۲۴: استادیوم ومبلی، لندن

۲۰۲۵: فوسبال آرنا، مونیخ

نویسنده : محمد جواد گنجی

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

نظرات کاربران