راهکارهای کاهش هزینه های سفر

یکی از چالش هایی که مسافران با آن روبرو هستند، هزینه های سفر می باشد. اگر سفر شما هوایی باشد قیمت بلیط هواپیما یکی از مهمترین هزینه های سفر می باشد که با آن مواجه هستید . بعد از خرید بلیط هواپیما باید به فکر اقامت باشید. اگر قصد یک سفر چند روزه دارید حتما باید قبل از سفر برای رزرو هتل نیز اقدام کنید. بنابراین با یک حساب سرانگشتی متوجه می شوید که برای یک سفر چند روزه چه مقدار بودجه لازم است؟

راهکارهای کاهش هزینه های سفر برای داشتن سفر ارزان

بدون شک همه‌ ما عاشق سفر کردن و دیدن کشورهای و شهرهای مختلف هستیم. به‌راستی هیچ چیزی نمی‌تواند از این علاقه بکاهد و ما را از سفر کردن دور سازد. اگرچه، افزایش هزینه‌ها و دشواری‌های سفر گاهی برنامه‌های ما را به‌هم می‌ریزد و باعث می‌شود یا سفرمان را عقب بیندازیم یا تنها روزهای خاصی از سال به سفر برویم. با وجود همه‌ این مشکلات، همچنان می‌شود سفر کردن را در گروه عادت‌های همیشگی‌مان قرار دهیم و هیچ وقت مجبور نشویم آن را از زندگی‌مان دور سازیم. برای اینکار می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید.

خرید آنلاین بلیط

وقتی همه امکانات برای راحتی و کاهش هزینه ها مهیاست، چرا از آن غافل باشید؟ یکی از بهترین راهکارها برای کاهش هزینه های سفر، خرید آنلاین بلیط است. استفاده از این روش می تواند مزایای زیادی را به شما هدیه بدهد .

کاهش هزینه های سفر

فصل خلوت برای سفر انتخاب کنید

در برخی از روزهای سال مسافران بیشتری متقاضی سفر هستند. ایام نوروز، تعطیلات رسمی و اعیاد روزهایی هستند که بسیاری از افراد برای سفر کردن انتخاب می کنند. اما اگر می خواهید به طرز چشمگیری هزینه سفر را کاهش دهید، سعی کنید در روزهایی سفر کنید که اصطلاحا به آن فصل خلوت سفر می گویند. در این روزها به دلیل نبودن مسافر بسیاری از پروازها به صورت نیم بها حساب می شوند و برخی از هتل ها اتاق های خود را با تخفیفات ویژه و بسیار ارزانتر عرضه می کنند.

رزرو هتل ارزان

حتما لازم نیست برای تجربه سفری دلپذیر در بهترین هتل های شهر اقامت کنید و پول هنگفتی بابت رزرو اتاق بپردازید. می توانید با مراجعه به سایت های گردشگری زمان بیشتری را برای انتخاب اتاق خود صرف کنید و ارزانترین هتل ها را رزرو کنید. لزوما قیمت رزرو هتل تعیین کننده کیفیت آن نیست. بسیاری از اتاق ها از دکوراسیون شیک تری برخوردارند که چندان هم ضروری به نظر نمی رسد. با کمی درایت می توانید در هتل های سه ستاره و با کیفیتی که قیمت پایین تری دارند اقامت کنید.

بیشتر بخوانید >> زیباترین شهر جهان کدام است؟

از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید

یکی از هزینه‌های اصلی سفر، حمل‌ونقل در مقصد برای بازدید از مکان‌های دیدنی است. آشنا شدن با مسیر سرویس‌های عمومی حمل‌و‌نقل و استفاده کردن از مترو و اتوبوس می تواند هزینه‌های جابه‌جایی شما را تا مقدار قابل توجهی کاهش دهد. البته گاهی اوقات تنها راه برای رسیدن به مقصد گرفتن تاکسی و پرداخت هزینه بالا است، اما در حالت عادی استفاده از وسایل نقیله عمومی و تورهای محلی برای گشت‌و‌گذار بهترین انتخاب‌ها هستند.

از قبل برنامه ریزی کنید

اگر قصد دارید بدون استفاده از تور و خودتان به صورت مستقل بلیط هواپیما، اتوبوس یا قطار روزرو کنید و تمایل دارید که از ارزان ترین قیمت ها استفاده کنید، باید از چند ماه قبل شروع به برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال اگر قصد سفر در تعطیلات نوروز را دارید، سعی کنید که رزرو بلیط و هتل را در ماه‌های دی و یا بهمن انجام دهید.

از فروشگاه‌های لوکس دوری کنید

اگر می‌توانید وسوسه خرید کردن از مغازه‌های لوکس و مارک را کنترل کنید، قدم زدن و گشت‌و‌گذار در فروشگاه‌های بزرگ مشکلی ندارد. اما درغیر این صورت، هر مغازه‌ای که از آن خرید می‌کنید بودجه شما را کاهش می‌دهد. بازارهای محلی و فروشگاه‌های داخل شهر برای خرید بهترین انتخاب هستند. خیلی از افراد اعتقاد دارند که چانه زدن باعث می‌شود اجناس را با قیمت واقعی آن‌ها بخرند نه قیمت بالایی که برای توریست‌ها و مسافر‌ها درنظر گرفته می‌شود. البته در نظر داشته باشید که خرید صنایع‌دستی از محلی‌ها تاثیر مثبت بسیاری در زنده نگه داشتن فرهنگ یک منطقه و کسب درآمد برای آن‌ها دارد. بنابراین تا حد امکان بدون چانه زدن و با دست‌و‌دلبازی از آن‌ها خرید کنید.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

نظرات کاربران