بهترین شهرهای ایران برای مسافرت نوروزی

بهترین شهرهای ایران برای مسافرت عید برای هر فرد متفاوت است. برخی به دنبال شهرهای محبوب و برخی دیگر به دنبال ارزانترین شهرهای ایران برای گذرندان تعطیلات نوروزی خود هستند.

اگر می خواهید عید 1402 به یک شهر جدید سفر کنید، این مقاله را از دست ندهید و سفر نوروزی خود را از همین حالا برنامه ریزی کنید.

مشهد ، همیشه انتخاب اول

سال تحویل در حرم امام رضا با جشن و شادی همراه است و معمولا جمعیت زیادی برای شرکت در این مراسم به حرم می آیند.

بدون شک شهر امام رضا جزو بهترین شهرهای ایران برای مسافرت عید است و صفای دیگری به تعطیلات نوروزی شما می دهد. همچنین در مشهد امکانات تفریحی زیادی وجود دارد که در کنار زیارت، سیاحت شما را نیز کامل می کند.

چگونه به مشهد برویم؟

می توانید با استفاده از هواپیما، اتوبوس یا ماشین شخصی به مشهد سفر کنید. بلیط هواپیما مشهد را تقریبا از مراکز اکثر استان های کشور حتی استان هایی که فرودگاه های کوچک و کم فعالیت دارند می توان خرید.

خطوط ریلی بسیاری از شهرها به صورت مستقیم و غیر مستقیم به مشهد راه دارند و سفر به مشهد با قطار را برای اکثر استان های ایران امکان پذیر کرده است. پایانه مسافربری مشهد چندین پایانه فعال دارد و با کمترین هزینه می توان از اکثر شهرها و مراکز استان های کشور راهی شهر مشهد شد.

از کدام جاهای دیدنی مشهد دیدن کنیم؟

برای بازدید از جاهای دیدنی مشهد می توانید از داخل حرم شروع کنید. با کمی جستجو در حرم امام رضا به مسجدها و موزه های تاریخی شگفت انگیزی خواهید رسید. یکی از آن ها موزه مرکزی می باشد که در ضلع شرقی صحن کوثر قرار دارد. در این موزه گنجینه های بی نظیری از تاریخ را مانند گنجینه نجوم، گنجینه تمبر، گنجینه ساعت و سلاح و.. مشاهده کنید.

جاهای دیدنی حرم امام رضا مانند مسجد گوهرشاد، مسجد بالاسر و مدرسه دوردر، در زمانی که داخل حرم هستید، قابل بازدید هستند.

اگر به دنبال طبیعت گردی در مشهد هستید، می توانید به پارک وکیل آباد مشهد بروید یا کمی مسیر خود را دور کنید و سری به روستاهای طرقبه و شاندیز بزنید. روستای دهبار، روستای کنگ، روستای نغندر و روستای جارغرق از مکان های دیدنی و خوش و آب هوای مشهد هستند.

مجتمع تفریحی و گردشگری چالیدره که در منطقه طرقبه واقع شده است، مکانی است که می توانید مهیج ترین تفریحات را مانند، زیپ لاین، بانجی جامپینگ، کارتینگ و ..پیدا کنید.

پارک های آبی مشهد را فراموش نکنید.سرزمین موج های آبی، موج های خروشان، پارک آبی ایرانیان و پارک ساحلی آفتاب بهترین پارک های آبی مشهد می باشند و شما می توانید یک روز کامل را در این پارک های آبی به تفریح و گردش بپردازید.

کیش ، شلوغ ترین مقصد نوروزی

جزیره کیش، قطب گردشگری ایران، یکی از بهترین شهرهای ایران برای مسافرت نوروز و در تعطیلات عید است و همین موضوع باعث شلوغی و ازدحام جمعیت در کیش می شود.

کیش با برگزاری جشنواره های متعددی به پیشواز بهار می رود و حتی بسیاری از خواننده های شناخته شده در این ایام اقدام به برگزاری کنسرت های جذابی می کنند. در تعطیلات نوروزی فرصت تفریح و گردش زیاد است و کیش را به یک مقصد جذاب برای گشت و گذار تبدیل می کند. در بین مقاصد داخلی کیش به نسبت بقیه شهرها کمی گران تز است.

از کدام جاهای دیدنی کیش دیدن کنیم؟

جاهای دیدنی کیش با جلوه های مدرن یا تاریخی سفر نوروزی شما را بسیار هیجان انگیز می کند. در تعطیلات نوروزی تفریحات آبی کیش بسیار پرطرفدار هستند و اگر شما جزو این دسته هستید می توانید تفریحاتی مانند، غواصی، فلای بورد، پاراسال سواری، جت اسکی، شاتل سواری، اسنورکلینگ و ..در ساحل های سیمرغ، دامون و مرجان تجربه کنید.

اما مجتمع تفریحات دریایی کیش تماما به تفریحات آبی اختصاص داده شده است. از دیگر مکان های کیش که برای تفریحات آبی مناسب هستند می توان به پارک آبی اوشن از مجهزترین پارک های آبی کشور و پارک آبی مارینا، تنها پارک آبی شناور روی آب ایران، اشاره کرد.

بسیاری از خانواده ها، همراه کودکان خود به کیش می روند و به دنبال تفریحاتی هستند که برای کودکان نیز جذاب باشد. این گروه از مسافران می توانند به پارک دلفین کیش، باغ پرندگان، پارک ژوراسیک، آکواریوم بزرگ کیش یا شهربازی هایلند بروند و همراه با فرزندان خود از تفریحات مهیج کیش لذت ببرند.

قشم، اسرار آمیز

یکی دیگر از بهترین شهرهای ایران برای مسافرت عید، قشم می باشد. سفر به قشم در بهار یک تجربه فراموش نشدنی است. گستره بی پایانی از زیباهایی طبیعت و مکان های دیدنی همراه با حال و هوای جنوب، قشم را زیباترین شهر ایران برای مسافرت می کند.

از کدام جاهای دیدنی قشم دیدن کنیم؟

معمولا سفر به قشم را جزو سفرهای مقرون به صرفه محسوب می کنند زیرا بازدید از جاهای دیدنی قشم معمولا رایگان است و باقی آن ها نیاز به پرداخت هزینه کمی دارند. جاذبه های گردشگری در این جزیره از هم دور هستند و مسافران باید از روش هایی مانند تاکسی، اجاره خودرو و اجاره ون برای رفت و آمد در جزیره استفاده کنند.

اکثر جاهای دیدنی جزیره قشم پدیده‌های طبیعی هستند. مکان هایی مانند جنگل حرا، دره ستارگان، تنگه چاهکوه قشم، غار خربس، غار نمکدان، دره تندیس های قشم از مکان های دیدنی و طبیعی قشم هستند که می توانید در روزهای سفر خود از آن ها بازدید کنید.

به غیر از مکان های دیدنی قشم می‌توانید از تفریحاتی نظیر غواصی، پرواز با گلایدر، قایق‌سواری، تور سافاری و… هم لذت ببرید. مرکز غواصی و تفریحات دریایی نگین می تواند مقصد مناسبی برای خوش گذرانی باشد. علاوه بر این، بازارگردی در قشم سنت دیرینه ای است و طی گذر سال ها ذره ای از هیجان آن برای مسافران کم نشده است. ازجمله معروف‌ترین مراکز خرید قشم می‌توان به سیتی سنتر ۱ و ۲، درگهان و بازار قدیم قشم اشاره کرد.

شیراز؛ شهر گل و بلبل

کمتر کسی وصف بهار شیراز را شنیده است و مشتاق سفر به شهر گل و بلبل ایران زمین نشده است. شیراز در روزهای عید بسیار شلوغ است و ازدحام جمعیت در مکان های دیدنی بالا خواهد بود اما نمی توان منکر این شد که شیراز یکی از بهترین شهرهای ایران برای مسافرت عید است. این شهر به قدری در بهار زیبا است که 1 اردیبهشت را روز ملی شیراز نامگذاری کرده اند.

از کدام جاهای دیدنی شیراز دیدن کنیم؟

به محض ورود به شیراز، از محبوب ترین و بهترین شهرهای ایران برای مسافرت عید، می توانید بوی شکوفه های بهاری و بهارنارنج را استشمام کنید. زیبایی شهر شیراز در روزهای عید به شما حس و حالی تازه می بخشد. اگر شیراز را برای مقصد سفر خود انتخاب کردید، می توانید به حافظیه، سعدیه، باغ عفیف آباد، باغ ارم، زندیه، مسجد نصیر الملک و بازاروکیل آباد بروید و در جادوی آن ها غرق شوید.

شیراز شهر موسیقی است، پس اگر از گوشه و کنار شهر صدای ساز شنیدید شگفت زده نشوید.

دریاچه صورتی مهارلو جزو معروف ترین جاذبه های گردشگری شیراز است که کمی با شهر فاصله دارد. با خودرو شخصی یا تاکسی حدود 60 کیلومتر به سمت جاده شیراز-سروستان بروید تا این دریاچه پهناور خود را نشان دهد.

در شب های شیراز به پیاده روی بروید از فرهنگ شب نشینی مردمان این شهر لذت ببرید. رستوران های مختلف با انواع منوهای غذایی به راحتی در دسترس شما هستند. مطابق با هر سلیقه های بهترین رستوران ها در گوشه کنار شهر قرار گرفته اند و مسافران نیازی به نگرانی درباره وعده های غذایی خود نداشته باشند. تخت جمشید و برخی دیگر از مکان های تاریخی با فاصله کمی نسبت به شیراز قرار دارند.

اصفهان،نصف جهان

شهر اصفهان معمولا جزو گزینه های اول خانواده ها برای سفر عیدانه می باشد و به همین دلیل یکی از شهرهای شلوغ در زمان تعطیلات نوروزی به شمار می رود.

جاهای دیدنی اصفهان در مکان های تاریخی خلاصه نمی شود و جذابیت های طبیعی و تفریحی زیادی در نزدیکی این شهر واقع شده اند.

اصفهان، از بهترین شهرهای ایران برای مسافرت عید و پایتخت صنایع دستی ایران، تقریبا در مرکز کشورمان واقع شده و دسترسی به آن از تمام شهرها آسان است.

از کدام جاهای دیدنی اصفهان دیدن کنیم؟

مکان های تاریخی اصفهان مانند کلیسا وانک، عمارت عالی قاپو، پل خواجو، سی و سه پل، چهل ستون، مسجد شیخ لطف الله و مسجد جامع در مرکز شهر واقع شده اند و دسترسی به آن ها راحت است. اما اگر به بازدید از مناطق خوش آب و هوای اصفهان علاقه دارید می توانید به مکان هایی مانند آبشار آب ملخ، آبشار نیاسر، منطقه حفاظت‌ شده گلستان کوه، پارک ملی کلاه قاضی، چشمه و آبشار لادر، آبشار طامه و غار پریان بروید.

اگر گذرتان به بازار بزرگ اصفهان خورد، حتما از منبت کاری ها، فیروزه کوبی، قلم زنی و فرش های دست باف این دیار کهنه بازدید کنید. اصفهان جزو مقصد های محبوب برای سفر عید است و تنوع جاهای دیدنی آن گردشگران را شگفت زده می کند.

نویسنده : محمد جواد گنجی

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

نظرات کاربران