برترین جاذبه های گردشگری آنتالیا

آنتالیا مرکز اصلی گردشگری و تفریحی در ترکیه به‌شمار می‌رود. همچنین موقعیت جغرافیایی این شهر آن‌ را به مقصد مناسبی برای سفرهای ماه عسلی و خانوادگی تبدیل کرده است.

آنتالیا با صفات برجسته ‌ای در بین مردم کشورهای مختلف محبوب شده است. این شهر بی‌نظیر همه‌ آنچه که برای یک سفر رویایی خواسته‌ شما است، از سواحل مثال زدنی و بی‌همتا گرفته تا هتل‌ها و غذاخوری‌های شیک و لوکس، فراهم می‌سازد. در مقایسه با استانبول با شهر ارزان‌تری روبه‌‌رو هستید که بازدید از اغلب جاذبه‌های گردشگری آن رایگان است. اگر جز دوستداران تاریخ هستید باز هم در این سفر بی‌نصیب نخواهید ماند؛ زیرا این شهر در زمان روم باستان بی‌سابقه ‌ترین دوران پیشرفت خود را طی کرده است.

شهر فرهنگ و آفتاب، ترکیبی مثال زدنی از مدرنیته و سنت را برایتان به نمایش خواهد گذاشت. از نظر هواشناسی تاکنون برف و یخبدان در این شهر به ندرت دیده شده‌ است. بنابراین مقصد، شهری تابستانی است. امروزه آنتالیا از سرتاسر دنیا میزبان میلیون‌ها گردشگر و جهانگرد است که به محض ورود به فرودگاه آنتالیا، به یکی از اصلی‌ترین مناطق توریستی آنتالیا که در نوار ساحلی قرار دارند‌، می‌روند و تعطیلات خود را در در هتل‌های نوساز و مجهز این منطقه سپری می‌کنند. در این مطلب به معرفی برخی از این مناطق توریستی و جاهای دیدنی آنتالیا می‌پردازیم.

بندرگاه کاله ایجی

کالجی یا کاله ایجی قلب تپنده‌ی یک شهر مدرن با قدمتی مربوط به دوره‌ سلجوقیان و رومیان باستان است. این منطقه دارای خیابان‌های کم عرض و تو در تو و خانه‌های قدیمی است. دو ساحل متفاوت شنی (ساحل لارا در شرق) و صخره‌ای (کنی آلتی در غرب) یکی دیگر از جذابیت‌های این منطقه‌ زیبای آنتالیا است. همچنین جاذبه‌های تاریخی همچون منار شکسته (KESIK MINARE )، برج ساعت (saat kulesi) و مسجد محمد پاشا در این ناحیه از شهر قرار دارد. علاوه بر این بندر کالجی دارای امکانات قایق سواری نیز هست که بهتر است صبح زود را برای استفاده از این قایق‌ها و امکاناتشان انتخاب کنید.

برج ساعت

alt

برج ساعت تنها بازمانده‌ ۸۰ برجی است که در گذشته اطراف شهر آنتالیا در ترکیه ساخته شده بود. این برج نمادی بی‌نطیر از ایستادگی و استواری است که در میدان کاله کاپيسی واقع شده است

موزه باستان شناسی آنتالیا

گچ‌بری‌ها و مجسمه‌های مکشوفه از شهر قدیمی پرگه مهم‌ترین آثار نگهداری شده در این موزه هستند. درست است که برای دیدن معروف‌ترین موزه‌ ترکیه و بخاطر سپردن جزییات تاریخی آن وقت بسیاری نیاز دارید؛ اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد. این موزه که به موزه‌ آنتالیا نیز معروف می‌باشد دارای ۱۳ تالار نمایشگاهی و یک گالری روباز است.

مینی سیتی آنتالیا

مجموعه‌ای بی‌نظیر شامل تئاتر آسپندوس، مسجد ایاصوفیه، معبد آرتمیس در افسیوس و پاموکاله هیراپولی در این منطقه واقع شده است. بنابراین اگر زمانتان برای بازدید از هرآنچه که در آنتالیا می‌گذرد اندک است، این منطقه را بخاطر بسپارید.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

نظرات کاربران